Bizim Mekan

Gebelik annelik kadınca tüm konular.
 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  TakvimTakvim  GaleriGaleri  SSSSSS  AramaArama  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

Paylaş | 
 

 adet döneminde beslenmenin önemi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ReFRa
ADMİN
ADMİN
avatar

Mesaj Sayısı : 541
Kayıt tarihi : 17/07/09
Yaş : 28
Nerden : SAMSUN

MesajKonu: adet döneminde beslenmenin önemi   C.tesi Tem. 18, 2009 3:43 pm

Bol sebze ve meyve yiyen kadınlarda regl öncesi gerginlik en aza iniyor
Kadınların regl(adet) döneminde yaşadıkları gerginliğin doğru beslenme ile aşılabileceği bildiriliyor.
Kadınlarda Premenstrüel Tansiyon(regl öncesi gerginlik-PMT) ve beslenme ilişkisi konusunda araştırmalar yapan Dr. Guy Abraham'a göre, PMT'nin çok sayıda belirtisi bulunuyor. Bu belirtilerden bazıları, "yağlı cilt, akne, şiddet duygusu, anksiyete, sinirlilik, değişken ruh durumları, şişmanlama, ellerin-ayakların şişmesi, göğüslerde gerginlik ve duyarlılık, karın şişmesi, baş ağrısı,tatlı yeme özlemi, iştahın artması, kalp çarpıntısı, baş dönmesi, baygınlık, ağlama, uykusuzluk" şeklinde sıralanıyor.
Dr. Abraham'a göre, PMT besin eksikliği bulunan kadınlarda daha sıklıkla görülüyor. özellikle bol sebze ve meyve yiyen kadınlarda PMT'nin daha az görüldüğünü dile getiren Abraham, PMT'li kadınlara beslenmeleri için şu önerilerde bulunuyor:
- çay, kahve, çikolata, kolalı içecekler ve içinde kafein bulunan ilaçlar uykusuzluk, titreme ve göğüs semptomlarını azdırabilirler. Bunlardan kaçınıp sigarayı bırakmak göğüsteki duyarlılığı azaltabilir.
-Tuzdan kaçının. çok miktarda tuz yemek bedende sıvı tutulmasını sağlayarak göğüste duyarlılığı artırabilir.
-Yağlı gıdalardan uzak durun. Araştırmalar, PMT'li kadınların temel yağ asitlerinden linoeik asidi yeterince metabolize edemediğini ve normal yağ ürünlerine dönüştüremediğini göstermiştir.
-Düzgün aralıklarla azar azar yemek yenilmelidir. özellikle bitkisel ürünlerle beslenilmelidir.
- arıtılmış şeker, tuz, kırmızı et, süt ve süt ürünleri ile alkol azaltılmalıdır.
-Ana protein kaynağı olarak balık, tavuk, zarı çıkarılmamış tahıl ve baklagilleri yenilmelidir.
-Sigarayı azaltılmalı ya da tamamen bırakılmalıdır. .Daha çok lifli gıdalar tercih edilmelidir.
- Yiyecek veya tatlı özlemi duyulduğunda fındık, fıstık, ceviz vb., yağlı tohumlar, bezelye, fasülye, mercimek ve yumurta tercih edilmelidir.
öte yandan araştırmalara göre, düzenli aralıklarla açık havada beden hareketleri yapmak, stresi azaltmak, önemli kararları da bu süreçte ertelemenin yapılması gerekenler arasında sıralanıyor
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://bebegim.forummum.com
 
adet döneminde beslenmenin önemi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Atatürk'ün Hayatında 19 Sayısının Önemi
» Jet Lee 3 Adet Filmi
» İSLAMDA EVLİLİĞİN ÖNEMİ

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bizim Mekan :: BEBEK İSTİYORUM.... :: Kadın saglıgı-
Buraya geçin: